Εργαστήριο γνωριμίας  (Το πρώτο από τα εργαστήρια – Κοινό εργαστήριο σε κάθε σχέδιο μαθήματος)

ΘΕΜΑ: «Περιγράφω τον εαυτό μου και γνωρίζομαι καλύτερα με τους άλλους

Ακόμα κι αν τα παιδιά γνωρίζονται μεταξύ τους το εργαστήριο γνωριμίας είναι πάντα απαραίτητο στην αρχή κάθε σχολικού έτους. Τα παιδιά μεγαλώνουν και αλλάζουν χρόνο με το χρόνο και μέσα από αυτές τις αλλαγές προκύπτει πάντα η ανάγκη να «ξανασυστηθούν» στους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους. Να εκφράσουν στοιχεία του χαρακτήρα τους, που μπορεί να τα συνειδητοποίησαν μεγαλώνοντας ή ακόμα και να «διορθώσουν» προβλήματα σχέσεων ανάμεσά τους.
(Μέρος των δραστηριοτήτων που ακολουθούν περιέχονται στο σχέδιο εργασίας «Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!» του Νικόλαου Θ. Καμέα.)

Α. ΕΓΩ ΜΕ ΔΥΟ ΛΕΞΕΙΣ

Τα παιδιά σχηματίζουν έναν κύκλο. Ένας/Μία μαθητής/τρια κρατάει μία μπάλα. Γίνεται γνωστό ότι η μπάλα καθορίζει το άτομο που έχει δικαίωμα να μιλήσει. Τα παιδιά ενημερώνονται ότι θα πρέπει να εκφραστούν με τρόπο θετικό. Γίνεται ξεκάθαρο ότι όλοι σεβόμαστε το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης  και την υποχρέωση να ακούμε προσεχτικά τι έχει να πει αυτός/ή, που μιλάει, χωρίς να τον/την διακόπτουμε. Κάθε παιδί παρουσιάζει τον εαυτό του/της στην ολομέλεια, λέγοντας μόνο δύο λέξεις  και πετάει την μπάλα σε έναν/μία συμμαθητή/τριά του/της.

Β. ΕΣΥ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΛΕΞΕΙΣ

Τα παιδιά παραμένουν σε σχηματισμό κύκλου. Με την μέθοδο της μπάλας και πάλι καλούνται να εκφραστούν με τρόπο θετικό για το παιδί στα δεξιά τους. Εδώ δεν υπάρχει ο περιορισμός των λέξεων. Κάθε παιδί αναφέρεται σε θετικά στοιχεία του χαρακτήρα του/της συμμαθητή/τριας του. Μπορεί επίσης να σχολιάσει θετικά τις δύο μοναδικές λέξεις με τις οποίες «αυτοσυστήθηκε» νωρίτερα ο/η συμμαθής/τριά του. Και πάλι φυσικά γίνεται ξεκάθαρο ότι όλοι σεβόμαστε το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης  και την υποχρέωση να ακούμε προσεχτικά τι έχει να πει αυτός/ή, που μιλάει, χωρίς να τον/την διακόπτουμε.

Γ. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

Τα παιδιά φεύγουν από τον κύκλο και οργανώνονται σε ομάδες. Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει, δύο-τρεις φωτογραφίες με παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά (εθνικότητα, θρησκεία, χρώμα κ.λπ). Τα παιδιά καλούνται πέρα από τα προφανή χαρακτηριστικά που βλέπουν στις φωτογραφίες, να  δημιουργήσουν, ανά ομάδα, σε μία κόλλα χαρτί δύο λίστες: μία με τα κοινά χαρακτηριστικά, τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα, που μπορεί να έχουν με τα παιδιά των φωτογραφιών και μία με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχουν. Ακολουθεί παρουσίαση των ομαδικών εργασιών και συζήτηση στην ολομέλεια.

Δ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ

Στο πλαίσιο της κοινής παραδοχής που προέκυψε από τη συζήτηση στην ολομέλεια ότι όλοι έχουμε κοινές ανάγκες και με θετική σκέψη μπορούμε να προλάβουμε τα προβλήματα,  τα παιδιά καλούνται να περιγράψουν αρχικά προφορικά και στη συνέχεια γραπτά στο φύλλο εργασίας « ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ» την τάξη τους όπως ιδανικά θα ήθελαν να είναι. Καλούνται επίσης να προτείνουν και να συντάξουν το ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΑΞΗΣ.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ – ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ (Κατέβασέ τα ΕΔΩ!)

Κατέβασε ΕΔΩ κενό πρότυπο (έγγραφο word) για κατάθεση προγράμματος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *